Hummers, Amerikanen en dure pindakaas - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Peter jr Opstal - WaarBenJij.nu Hummers, Amerikanen en dure pindakaas - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Peter jr Opstal - WaarBenJij.nu

Hummers, Amerikanen en dure pindakaas

Door: Peter jr.

Blijf op de hoogte en volg Peter jr

28 Januari 2014 | Aruba, Aruba

Zo.

Mijn eerste volle dag in Aruba zit er op, tijd voor dag 2.
Zondag avond ben ik rond 19.30 Arubaanse tijd geland en niet veel later zette ik mijn eerste stap op Arubaanse bodem.
Daar sta je dan met je koffer haha, eerst maar eens wat gaan pinnen, dit lukte natuurlijk niet dus gelukkig had ik op Schiphol een paar honderd Dollar meegenomen anders had ik meteen al een probleempje!
Toen een taxi gepakt, op naar mijn appartement (http://perledoraruba.com).
Het appartement is prima! Erg netjes en ruim genoeg, een tv met Amerikaanse zenders en koude douche maken het geheel af.
Bij het appartementencomplex zit een restaurant geheel in Caribische stijl, PamPam, hier kan je eten en drinken en is open van 08.00 tot iedereen weg is (soms tot 01.00 soms tot 03.00 ligt er maar net aan).
Er zit een mooi zwembad bij omgeven door een tuin van Palmbomen dus de sfeer is hier super.
Er zitten hier veel Nederlanders maar ook een paar Duitsers en wat Amerikanen.

Wat ik na een dag in Aruba al kan zeggen is dat Aruba echt mega Amerikaans is! Sowieso al omdat je hier op het hele eiland naast Guldens ook met Amerikaanse Dollars kan betalen, maar ook omdat iedereen hier dikke Amerikaanse bakken rijdt.
Hummers, Ford F150/F250/F350, Ford Mustangs en allerlei andere SUV's en Chevy's.
Niet heel vreemd met een omgerekende literprijs benzine van ongeveer €0,75, dat is leuk tanken.
De Amerikaanse invloeden zijn ook terug te zien in de stijl van bouwen en de winkels, heb voor het eerst een Taco Bell gezien bijvoorbeeld. Er zitten daardoor ook veel Amerikanen hier, toeristen maar ook mensen die hier een (vakantie)huis hebben.
Heb na 1 dag boodschappen doen en strandhangen al minimaal 5 gesprekken gehad met Amerikanen, erg sociale mensen maar ook nep, maar dat is algemeen bekend.

Verder is de voertaal hier (natuurlijk) Nederlands maar ook Spaans, Engels en natuurlijk Papiamento. Het valt mij op hoeveel mensen toch geen Nederlands spreken hier.

Gisteren dus wat boodschappen gedaan in de Superfood, een hele grote supermarkt waar ze naast Amerikaanse producten ook vooral veel Nederlandse producten hebben van... Jawel, de Jumbo haha. Heel apart om mee te maken maar wel heel chill.
Ik heb een pot pindakaas gekocht voor 11 gulden (€4,50), toen had ik wel zoiets.... Dit is best duur haha zeker gezien de literprijs van de benzine is de prijsstelling hier nogal eens verwarrend.
Sowieso is vrijwel alles op het eiland best duur omdat het natuurlijk allemaal import is.

Vandaag ga ik proberen om een auto te regelen, je kan hier ècht niet zonder. Alles is best ver uit elkaar en fietsen is hier geen optie, vanwege de temperaturen maar vooral omdat het levensgevaarlijk is!
Er zijn hier geen fietspaden en er wordt flink doorgereden op de vaak niet zo vlakke asfalt wegen.
Verder ga ik vandaag naar een sportschool met een jongen die hier woont en in een resort werkt waar een sportschool aanwezig is dus ik ben benieuwd wat het allemaal weer gaat worden vandaag!

Tot slot; het weer is hier fantastisch!!! Een lekker zeebriesje en het is altijd warm (rond de 30 graden). Het is niet bedrukkend heet maar gewoon genieten, zeker aan de blauwe zee ;).

Ik hou jullie via m'n blog op de hoogte.

Groetjes en een dikke kus uit het zonnige Aruba!!!



  • 28 Januari 2014 - 15:26

    Jeanneke:

    Hoi Peter goed om te lezen dat je goed en veilig aangekomen bent. Fijn dat je zo nu en dan een koude douche kunt nemen hahahahaha, warm water is toch voor watjes zou ik denken. En je nu kunt altijd nog brood met suiker eten in plaats van pindakaas. Nou succes met het ontdekken van het eiland, en dan lees ik de volgende keer wel hoe dat allemaal verloopt. Groeten Jeanneke

  • 28 Januari 2014 - 21:29

    Ingrid :

    Hoi Peet,

    Het zal allemaal nog wel onwennig zijn, maar het klinkt goed behalve die koude douche dan. Daar zou ik echt een slecht humeur van krijgen. Ik wilde eerst nog een pot pindakaas in ons kadopakket stoppen, maar was bang dat je koffer hierdoor te zwaar werd. Had ik dit nu maar wel gedaan, had je weer Euro 4,50 gescheeld. Ik blijf je avonturen op de voet volgen. Doe het rustig aan en geniet. Volgende week begint het harde werken, ha ha ha!! Dikke kus Ing

  • 28 Januari 2014 - 22:54

    Mama:

    Oh wat heerlijk Péke ! Jij bent een bofferd!
    Leuk om te lezen dat het daar eigenlijk echt zo is als we in de films zien, tropisch en Amerikaans.
    Rustig aan daar en lekker chillen deze week ( volgende week lekker aan de slag )
    Komt goed! Geniet er maar van!
    Dikke kus, love you!
    Liefs xxxxx mama

  • 29 Januari 2014 - 08:39

    Esther:

    Hey Peter ook ik houd je blog bij , interessant Allemaal ,
    Ik begrijp dat je nu nog ff kunt Chille en volgende week aan de slag gaat, lekker genieten dan. Je zult wel veel indrukken al hebben van het land.
    Fijn dat de vliegreis allemaal goed is gegaan. Judith komt volgende week bij je op,de koffie......

  • 31 Januari 2014 - 17:22

    Femke:

    Hoi Peter,

    Na een weekend vol afscheid (vorige week vrijdag borrel bij Pietje, zaterdag etentje bij Dick en mij en zondag met z'n allen naar Schiphol). Heel bijzonder en fijn dat ik dit mocht meemaken.

    Super te lezen dat het goed met je gaat. Ik ben toch wel een beetje jaloers op dat mooie strand...en wat een weertje zeg....da's genieten! Nog bedankt voor het bellen met Oom Dicky...vond hij heel leuk en had dit niet verwacht.

    Maar vanaf maandag gaat het gebeuren! Heel veel succes en ik blijf je avontuur volgen.
    Groetjes, Fem x

    P.S. ik liet net de Pipa's los en ze schoten meteen naar jouw huisje, allemaal snuffelen bij de deur, maar helaas hun maatje zit de komende maanden in Aruba, en da's voor hun ook even wennen :-)

  • 01 Februari 2014 - 10:25

    Oma:

    Geweldig Peter ben benieuwd naar je eerste werkdag dikke kus Oma

  • 01 Februari 2014 - 10:31

    Cftvanopstal @iclaud.com:

    Weet niet of dit aankomt.dikke kus Oma

  • 02 Februari 2014 - 15:04

    Vincent:

    Hoi Peter,

    Hoe gaat het daar? Net jou blog bekeken en gelezen en zie dat het je allemaal goed gaat. Is de reis meegevallen?
    Een hele goede stage gewenst, en goed je best doen hé.

    Groetjes uit het zonnige Oisterwijk (ja... niet alleen op Aruba maar ook hier schijnt nu de zon),

    Vincent

  • 03 Februari 2014 - 21:17

    Jacqueline:

    Hoi Peter,

    Wat geweldig al die berichtgeving vanuit Aruba.
    En die coctail lijkt me wel heel erg lekker.
    Geniet ze, ik hoorde van mama dat je gebeld hebt fijn dat dag 1 goed gegaan is.
    xxjes succes tante Sjakkie

  • 08 Februari 2014 - 09:21

    Janus En Trim:


    Dag Peter,

    Je bent nu twee weken in tropisch Aruba. Hoe stel je het? Verloopt alles enigszins zoals je het verwachtte en hoopte?
    Wij hopen dat alles je goed bevalt en dat de andere boodschappen niet zo duur zijn als de pindakaas!

    Hier is het mooi herfstachtig winterweer. Geen sneeuw, wel regen, geen ijs (wél in de koelkast), weinig Glühwein, af en toe in Udenhout en Poppel dineren en kringloopbedrijven bezoeken, want oma snuffelt graag, dat weet je.

    We hebben morgen in Ede de verjaardag van Hans (van Sjakkie), dinsdag van Monique van Oom Gerrit in Tiel en verderop deze maand nog van Bobby, Bas en Patrick.

    Wij wensen jou vanaf deze natte zaterdagochtend in Oisterwijk alle goeds en gezelligheid en succes met je werk en de verslagen daarvan.

    Veel groeten van Trim en Janus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter jr

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 924
Totaal aantal bezoekers 8278

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: