Al weer 9 dagen hier! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Peter jr Opstal - WaarBenJij.nu Al weer 9 dagen hier! - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Peter jr Opstal - WaarBenJij.nu

Al weer 9 dagen hier!

Door: Peter jr.

Blijf op de hoogte en volg Peter jr

04 Februari 2014 | Aruba, Aruba

Vandaag is het alweer mijn negende dag als Arubaan haha, de tijd gaat toch best wel snel als je eenmaal in het ritme zit.

Gisteren heb ik mijn eerste stagedag gehad en die is prima bevallen. Ik val weleens waar van mijn stoel af bij hoe sommige dingen hier in Aruba gaan, maar aan de andere kant..... Zo zie je ook maar weer hoe dwangmatig dingen in Nederland soms zijn.

Tec Inc. is een redelijke groot bedrijf, een van de grotere bedrijven in Aruba op het gebied van Food & Beverage. Ze importeren allerlei producten naar Aruba toe en dat loont. Aangezien vrijwel alles in Aruba import is, is deze markt voor Tec Inc. dan ook erg groot.
Ik ga een nieuwe afdeling, koffie, onderzoeken en opzetten, het is de bedoeling dat Tec Inc. een grote speler gaat worden op het gebied van koffie en machines leveren aan de vele hotels en restaurants op Aruba.

Zoals eerder vermeld is Aruba erg Amerikaans en dat zie je ook terug in het bedrijf hier. Sommige dingen gebeuren ècht met de Arubaanse , relaxe, slag, sterker nog.. Mijn mond is na 1 dag stage al een paar keer open gevallen over hoe de dingen soms gaan!!! Anderzijds werkt hier wel iedereen van 08.00 tot 17.00 en dan 6 dagen in de week! (Jajajaja Pap en ome Dick, dat zal goed voor mij zijn ik weet het..... haha)
Aangezien ik vandaag mijn tweede stagedag heb kan ik er nog niet al te veel over vertellen dus dat komt nog wel.

Verder ben ik vrijdag flink op stap geweest, en dat was geweldig haha. Veel Amerikanen, Colombianen, Venezolanen en ook Nederlanders en Arubanen natuurlijk. Rond een uur of 06.00 kwam de politie en werd de muziek uitgezet, zo gaat dat hier.. Geen vaste sluitingstijd maar de politie komt vanzelf een keertje, mooi is dat haha.
Elke avond is het een hapje eten, nog even naar het strand, chillen aan de bar, beetje sporten, drankjes doen bij een strandtent..... Genieten ;) bevalt me helemaal.

Vrijdag en zaterdag wordt het weer op stap en zondag zijn er diverse beachpartys waar Quintino en DJ Chuckie komen (goede DJ's voor de niet wetende)

Ik heb weer wat foto's toegevoegd en over een tijdje zal ik weer een verslag plaatsen!!

XXXXXX



  • 04 Februari 2014 - 15:28

    Mama:

    Heej Péke,

    Jongen wat een wereld daar!
    Super dat je dit mee kunt maken!
    Inderdaad goed dat je weer een beetje een normaler ritme krijgt...
    Normaal in werk èn in stappen !

    Geniet maar jongen en doe ze daar de groetjes van ons.

    Liefs xx

  • 04 Februari 2014 - 19:55

    Ingrid :

    Hoi Peet, dat klinkt allemaal erg goed en je zag er ook relaxed uit tijdens het Face timen.
    Geniet ervan en doe veel ervaring op. Is altijd een goede leerschool voor later.

    Dikke kus Ingrid, Paul, Gwen en Riccardo xxx


  • 05 Februari 2014 - 21:28

    Fons:

    Als jij daar klaar bent kom ik voor een Social Accountability Audit. Uiteraard voor een speciaal prijsje. Speciale aandacht voor Integrity en Best Practisch uiteraard

  • 07 Februari 2014 - 20:33

    Femke:

    Hoi Junior,

    Je eerste stageweek zit er bijna op. Dick vond het natuurlijk geweldig om te lezen dat je zes dagen in de week moet werken...hahaha ;) Maar het stappen gaat je ook goed af, heel belangrijk en o zo gezellig.
    Geniet ervan en veel succes!

    Groetjes, Femxxx en Dick

  • 09 Februari 2014 - 13:34

    Jacqueline.Dimmers:

    Hallo Peter,

    Even een reactie uit Ede
    Ziet er geweldig uit daar !
    En je verhaal geweldig die verbazing hahahaha.
    Dat hebben wij ook altijd als we op vakantie gaan
    Dan zien we met eigen ogen hoe het er in andere landen aan toegaat .
    In NL is het heel wat anders als daar.
    Geniet ze succes met stage en veel plezier met stappen.

    xxjes tante Sjakkie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter jr

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 8280

Voorgaande reizen:

26 Januari 2014 - 05 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: